dijital pazarlama sektörü

Dijital Pazarlama Sektörünün Geldiği Son Nokta

Beni uzun zamandır tanıyanlar bilir; dijital pazarlama danışmanı olarak katma değeri olan işler yapmaya çalışır, mümkün mertebe bildiğim, deneyimlediğim ne varsa paylaşmaya çalışırım. Ancak bazı sebepler ve yılgınlıklar sebebiyle uzun zamandır ne kendi bloğumda, ne Branding Türkiye‘de, ne de Spotify Pazarlama Sohbetleri podcastlerimizde içerik üretmiyordum. Zaten ciddi bir karantina döneminden geçtik ülkece ve hala rahata […]

E-ticaret Müşteirlerini Elde Tutmak

E-Ticaret Müşterilerini Elde Tutmak İçin 9 Öneri

E-ticaret müşterilerini elde tutmak için ne kadar çaba harcamalıyız, nelere dikkat etmeliyiz, bu içerikte bu konulara biraz değinelim istiyorum. Malumunuz, her e-ticaret iş modeli için yeni kullanıcılar edinmek, yeni müşteriler kazanmak çok önemli. Peki bu müşterilerin ne kadarını elimizde tutuyoruz, ne kadar bir kez alışveriş yaptıktan sonra bir daha siteye uğramıyor, bilmemiz gerek; burası hem […]

Dönüşüm Oranı Optimizasyonu Nedir? Nasıl Yapılır?

Dönüşüm Oranı Optimizasyonu Nedir, Neden Önemlidir?

Dönüşüm oranı optimizasyonu (CRO – Conversion Rate Optimization) en basit haliyle, web sitemizde gerçekleştirilen dönüşümlerin oranını artırmaya yönelik çalışmaların tümüdür diyebiliriz. “Ürün sayfamızdaki butonun rengini değiştirerek satışlarımızı %20 artırdık” benzeri ifadeleri daha önce okumuş veya duymuş olabilirsiniz. Bu ifade, tek başına yanıltıcı olabilir ancak evet; reklam bütçesini artırmadan satışları artırmanın mümkün olduğunu bilmemiz gerek. Dilerseniz […]

Faydalı Sosyal Medya Yönetim Araçları Güncel Listesi

Faydalı Sosyal Medya Yönetim Araçları – 2020 Güncel Liste

Bu yazımda, bizzat kullandığım veya araştırıp incelediğim sosyal medya yönetim araçları hakkında bir şeyler paylaşmak istedim sizle. Malumunuz, markalar için sosyal medya kanalları artık bir tercih değil, bir zorunluluk haline geldi. Sunulan ürüne, hizmete ve markaya göre farklı iş yükü olan sosyal medya pazarlama iletişimini kolaylaştırmak ve daha verimli hale getirmek için, destekleyici sosyal medya […]

İnbound Pazarlama Nedir

İnbound Pazarlama (İnbound Marketing) Nedir?

İnbound Pazarlama (İnbound Marketing), en basit haliyle zaman, emek ve sabır gerektiren, uzun vadeli bir yatırım olarak kabul edebileceğimiz pazarlama türüdür. Aynı zamanda dijital pazarlama operasyonlarının %50’sidir diyebiliriz. “Gelen Pazarlama” olarak tercüme edebileceğimiz bu çalışmalar bütünü, Outbound Pazarlama, yani “Giden Pazarlama” çalışmalarının tam tersidir desek yanlış olmaz. Teknik olarak incelersek inbound pazarlama, bir ürünü, hizmeti […]

Dijital Pazarlama Danışmanı Kimdir Ne İş Yapar?

Dijital Pazarlama Danışmanı Kimdir, Ne İş Yapar?

Bir dijital pazarlama danışmanı kimdir ne iş yapar, sorumlulukları nelerdir, biraz bu konu üzerinde duralım istiyorum. İdeal dijital pazarlama danışmanı, dijital kanallar üzerinden yeni müşteri elde etmek ve mevcut müşterileri ile iletişimini daha sağlıklı sürdürmek isteyen şirketlerin, hedeflerine uygun bir yol haritası çıkartan, nasıl uygulanacağını gösteren ve yerine göre bu süreç içerisinde bilgi ve deneyimi […]

E Ticaret Satışlarını Artırmak İçin 7 Faydalı Yöntem

E-Ticaret Sitelerinde Satış Artırmak İçin 7 Faydalı Yöntem

E-ticaret sitelerinde satış artırmak, ROI ve kayıtlı aktif kullanıcı sayısını yükseltmek, hemen her e-ticaret yöneticisinin arzusudur. Tabii bu arzuya kavuşmanın bazı zorlukları yok değil. E-ticaret dünyasına girmenin kolaylaşması, ekosistemdeki rekabetin artmasına ve e-ticaret pazarlama operasyonlarının daha zorlu hale gelmesine neden oldu. Küresel çapta incelersek, dijital pazarlamadan yararlanarak potansiyel tüketicilere ulaşan e-ticaret sektörünün toplam pazar hacmi […]

SEO Nedir?

Seo (Arama Motoru Optimizasyonu) Nedir, Nasıl Yapılır?

SEO nedir dersek; arama motoru optimizasyonu anlamına gelen “Search Engine Optimization”’un baş harflerinden oluşan, arama motorlarında ilgili anahtar kelimelerde kullanıcılara SERP sayfasının ilk sıralarında ulaşmak amacıyla yapılan çalışmalar bütünüdür. SERP, Search Engine Results Pages’in açılımı aslında. Türkçesi, arama motoru sonuç sayfaları. Yani biz, bir arama motorunda bir konuyla alakalı arama yaptıktan sonra karşımıza çıkan ve […]

Dijital Pazarlama Nedir Nasıl Öğrenilir

Dijital Pazarlama Nedir, Nasıl Öğrenilir?

Dijital pazarlama nedir? En basit haliyle, dijital platformların kullanıldığı pazarlama operasyonlarına dijital pazarlama denir. Ancak bunun ciddi bir kavram karmaşasına sebep olabileceğini belirtmekte fayda var. Zira, pazarlama dediğimiz kavram içerisinde matematik ve kreatif yaklaşımları barındıran bir “ikna etme” sanatıdır aslında. Haliyle, pazarlama her zaman ve her şart altında pazarlamadır; bunu dijital pazarlama, sosyal medya pazarlama, […]

Sosyal Medya Pazarlaması Ve Sık Yapılan Hatalar

Sosyal Medya Pazarlaması Ve Sık Yapılan Hatalar

Daha önce Dijital Pazarlama Nedir, Nasıl Öğrenilir? başlıklı yazımda belirttiğim gibi, sosyal medya pazarlaması, arama motoru pazarlaması gibi terimler, belli modelleri daha anlaşılır kılmak için kullandığımız kavramlardır. Yoksa, pazarlama dediğimiz “sanat”, her zaman ve her şart altında aynıdır, aynı amacı taşır; satın almaya ikna etmek. Sosyal medya pazarlaması da -ki sosyal medya pazarlama iletişimi olarak […]

Dijital pazarlama uzmanı, growth marketer, eğitmen ve stratejist.

Başta e-ticaret olmak üzere, gelir modeli internete dayanan tüm girişimler için kapsamlı dijital pazarlama danışmanlığı ve eğitimler sunar.