Sosyal Medya Danışmanı

Bir sosyal medya danışmanı olarak, size sunabileceğim hizmet ve / veya yerinde danışmanlıklardan birisi de, markanız, ürününüz veya sunduğunuz hizmetin sosyal medya kanallarında doğru biçimde konumlandırılması ve kısa - orta - uzun vadede neler yapılması gerektiğinin belirlenmesidir.

Aslında hepimiz birer sosyal medya kullanıcısıyız ve bu nedenle “Sosyal medya yönetmekte ne var ki?” yanılgısına düşmek işten bile değil. Ancak pratikte gerçek biraz farklı. Kurumsal seviyede yahut ticari hedeflerle sosyal medyada var olmak ve bir operasyon yürütmek, düşündüğünüz kadar kolay değil. Potansiyel müşterilerinizin gün içinde maruz kaldığı reklam karakterli içeriklerin çokluğunu düşünürsek, mümkün olduğunca özgün ve yaratıcı içeriklerle ilgi çekmek gerektiğini anlayabilirsiniz.

Sosyal Medya Danışmanı Olarak Size Ne Sunabilirim?

Burada iki seçeneğimiz mevcut:

  1. Kurucularından olduğum G4A Studio & Workshops’daki Sosyal Medya Uzmanı arkadaşlarımız, tüm süreci üstlenip sizin yerinize sosyal medya pazarlama iletişimini üstlenebilir. Elbette bu yolculuk esnasında tüm önemli noktaları ve kilometre taşlarını önceden birlikte belirlemiş olacağız; onayınız olmadan hiçbir adım atmıyoruz.
  2. Tüm süreci ve iş yükünü siz üstlenebilirsiniz. Biz beraber sadece bir strateji ve yol haritası planlayıp sosyal medya içerik takvimlerimizi hazırlayıp tüm ince detayları beraber belirleyeceğiz. Yani ben, size dirsek teması mesafesinde bir çözüm ortağı olarak tüm bilgimi ve deneyimimi sunuyor olacağım. İçeriklerin hazırlanması ve doğru kanallarda doğru şekilde servis edilmesi, mesajların ve yorumların takibi ve cevaplanması tamamen sizin sorumluluğunuzda olacak.

Sosyal Medya Danışmanı İle Çalışırken Nelere Dikkat Etmelisiniz?

Her şeyden önce, size standart bir paket fiyatı sunmadığına emin olun. Zira her sektöre göre değişkenlik gösterecek bir iş yükü ve doğal olarak buna bağlı değişecek bir fiyatlandırma politikası olacaktır.

Bir diğer önemli nokta ise sizi, firmanızı, hedef kitleyi ve ihtiyaçları iyi anlayan, doğru tahlil edebilen ve somut referanslar sunabilen bir sosyal medya danışmanı ile çalışmak, çok daha akla yatkın olacaktır. Yani “Ne olursa olsun işi almaya çalışan” değil, “izah eden, pazarlık yapan, mantıklı gerekçeler sunan” bir danışman sizin için daha faydalı olacaktır.

Profesyonel bir sosyal medya danışmanı, sosyal medya kanallarının doğrudan satış odaklı değil, iletişim odaklı olduğunu size en başında söylemeli. “Şu kadar takipçiniz olacak, böyle satışlarınız artacak” gibi altı boş vaatler, sadece işvereni ikna etmek için söylenmiş argümanlardır. Inbound marketing başlığı altında yer alan sosyal medya pazarlaması, zaman ve emeğin harcandığı, uzun vadede verim alınabilecek bir kulvardır.

Birlikte neler yapabileceğimizi konuşmak isterseniz, buraya tıklayarak benimle iletişime geçebilirsiniz.

Dijital pazarlama uzmanı, growth marketer, eğitmen ve stratejist.

Başta e-ticaret olmak üzere, gelir modeli internete dayanan tüm girişimler için kapsamlı dijital pazarlama danışmanlığı ve eğitimler sunar.