Growth Hacking Danışmanlığı

Growth Hacking Danışmanlığı, standart pazarlama yaklaşımlarının ötesinde, gelir modeli internete dayanan girişimlerin büyümesi için kullanılan prensipler bütünüdür. Türkiye’de bir elin parmağını geçmeyecek sayılı Growth Hackerlardan biri olarak tüm bilgi, deneyim ve geçmiş vakalardan edindiğim tecrübeyi sizinle paylaşıyorum.

Özellikle şirket bünyenizde bir Growth Team bulundurmuyorsanız ve bu süreci dış kaynakla çözmek istiyorsanız, birlikte ürününüz için neler yapabileceğimizi konuşabiliriz. Aşağıda tüm detayları bulabilirsiniz.

Growth Hacking Danışmanlığı

Growth Hacking Nedir?

Growth Hacking, en kaba tabirle bir ürünün düzenli ve sürdürülebilir biçimde büyümesi, kullanıcı sayısının ve gelirinin artırması amacıyla benimsenen ve belli metodolojileri barındıran prensipler bütünüdür. Growth Hacking’de amaç, düzenli büyümeyi sağlayabilecek tüm yaklaşımları test etmek ve düzenli büyümeyi elde etmeye yardımcı olan tüm uygulamaları hayata geçirmek.

Ancak burada dikkat edilmesi gereken nokta, her ürün için o ürüne özel yöntemler ve hack’ler geliştirmek gerektiğidir. Yani aslında Growth Hacking, bir taktikler bütünü değildir. İçerisinde kretif bakış açısı, reklam, pazarlama, yazılım, istatistik ve kullanıcı deneyimi (UX) barındıran ve deneyimli uzmanlar tarafından yürütülmesi gereken bir süreçtir. Bu nedenle, kanıtlanmış somut vakaları bulunan uzmanlardan growth hacking danışmanlığı almak gerekir.

Kimler Growth Hacking Danışmanlığı Almalı?

Öncelikle, growth hacking yaygın bilinenin aksine bir “markanın” büyümesi için değil, bir ürünün büyümesi için gereklidir. Ürün ve marka büyümesi, aynı şey değildir. Growth bakış açısına sahip bir uzmanın belli yaklaşımları her türlü ürün, girişim ve işletme için kullanabileceği aşikar. Ancak temel olarak, Growth Hacking yaklaşımı tam anlamıyla dijital ürünlere uygulanabilir. Yani gelir modeli internete dayanan e-ticaret, SaaS, mobil uygulama gibi online ürünler için tercih edilmektedir.

  • Kısmen e-ticaret siteleri,
  • Mobil uygulama girişimleri,
  • Mobil oyun girişimleri,
  • SaaS ürün girişimleri

 

growth hacking danışmanlığı alabilir; alması faydalıdır. Özellikle yazılım ve dijital pazarlama ekibi olan girişimlerin growth hacking danışmanlığı alması çok faydalı olacaktır.

Growth Hacking Danışmanlığı Hakkında Merak Edilenler

Growth prensiplerinin ne oranda uygulanabileceğinin tespitinden sonra, ekip sayınıza da bağlı olarak bir yol haritası ve bir Growth Funnel çıkarıp uygulama aşamasına geçiyoruz. Her departman için ayrı ayrı raporlama ve bir görev listesi hazırlanıyor. Sürecin yönetilmesi, geliştirilmesi, neticeye kavuşturulması ve raporlaması bana ait oluyor.

İşin aslı, her sürecin maliyeti kendine özgüdür. Growth hacking ile düşük maliyetlerle büyümeyi elde edebileceğinizi iddia eden argümanlar ne yazık ki gerçeği yansıtmıyor.

Büyümeyi elde edecek çözümlerin test edilmesi ve uygulanamsı süresi değişkendir. Ancak growth çalışmalarının bir sonu yoktur; ürünün hizmette olduğu süre boyunca devam eder.

Elinizde online olarak para kazanacak bir ürün varsa, teknik açıdan bir dijital pazarlama sürecinizin olduğunu kabul edebiliriz. Ancak bazı iş modelleri için dijital pazarlama yaklaşımları yetersiz kalabiliyor. Özellikle amaç büyümek ise -ki burada kast edilen daha fazla ziyaretçi v.b. değildir; farklı metriklere odaklanmak gerekir. “Biz artık büyümeliyiz” dediğiniz anda, growth hacking & marketing danışmanlığına ihtiyacınız var demektir.

Kısaca AARRR denen büyüme hunisi, growth hackingin en bilinen modelidir; temel prensip diyebiliriz. Acquisition, Activation, Retention, Referral ve Revenue adımlarının baş harflerinden oluşmuştur. Yeni kullanıcı kazınımı, edinilmiş kullanıcıyı aktive etme, kullanıcıların ürünü tekrar tekrar kullanmasını sağlama, mevcut kullanıcılardan yeni kullanıcılar elde etme ve gelir modelini geliştirme gibi farklı görevleri kompleks olarak kullanmak gerekmektedir.

Growth Hacking & Marketing danışmanlığı almak veya daha detaylı görüşmek için buradan benimle iletişime geçebilirsiniz.

Dijital pazarlama uzmanı, growth marketer, eğitmen ve stratejist.

Başta e-ticaret olmak üzere, gelir modeli internete dayanan tüm girişimler için kapsamlı dijital pazarlama danışmanlığı ve eğitimler sunar.