E Ticarete Başlamak

E-Ticarete Başlamak İçin Neler Gerekli?

E-ticarete başlamak, kimilerinin sandığı kadar basit olmadığı gibi, bazılarının söylediği kadar da zor değil aslında. Ciddi bir ön hazırlık ve iyi bir planlamayla beraber, yeterli miktarda bütçeye sahipseniz, e-ticarete başlamak ve bugünden itibaren online satış yapmaya başlamak mümkün. Bu yazıda, e-ticarete başlamak istiyorsanız ya da yeni başlamış ve henüz yolun başındaysanız, gözden kaçırmamanız gereken noktaları mini bir rehber olarak sunmaya çalışacağım.

Ürün Tedariği

Dropshiping ve benzeri satış ortaklıklarını farklı bir başlıkta inceleyeceğim için, bu noktada bir üretici olduğunuzu ya da hali hazırda elinde stoklu ürün bulundurduğunuzu varsayıyor olacağım. En başta, e-ticaret sitemizde satışa sunacağımız ürünlerimizin hangisinden kaç adet var, ileriyi de düşünerek bir liste çıkarmamızda fayda var.

Ürün Fotoğrafları

E-ticaret sitenize koyacağınız görseller, potansiyel müşterilerin tüm merakını giderebilecek özellikle olmalı. Mesela bir ayakkabı ise, farklı açılardan çekilmiş, beyaz fonda sade ve net görsellerle beraber, mümkünse ürünün kullanım esnasındaki birkaç fotoğrafına da yer vermenizde fayda var. Aynı şekilde takı satışı yapacaksanız, takıların yakından çekilmiş, zoom yapılan sade görsellerine ek olarak, boyunda, kulakta, parmakta, yani kullanım esnasındaki fotoğraflarına da yer verilmesinde fayda var. Unutmayın, site ziyaretçilerinizin ürüne dokunma şansı olmayacak, tamamen fotoğraf ve ürün açıklaması ile ikna etmeniz lazım.

E-Ticaret Sitesi

İdeal bir e-ticaret sitesine sahip olmadan, sağlıklı bir online satıştan bahsedemeyiz. İdeal e-ticaret sitesi nasıl olmalı, bu konuya aşağıdaki podcastte ayrıca değinmiştik. Dinlemenizde fayda var. Uzun uzun yazmak yerine, anlaşılır ve sade bir dille, sohbet havasında önemli detaylardan bahsettik.

Ürün Sayfası

E-ticaret sitelerinde her ürünün ayrıca kendisine ait bir sayfa vardır. Temel bir ürün sayfasında ürün ismi, marka, model, beden, ölçü, renk, diğer opsiyonlar, ürün açıklaması, ürün görseli, sepete ekle veya satın al butonları gibi unsurlar yer alır.

E Ticaret Ürün Sayfası

Ürün görselleri net, mümkün olduğunca ürünün özelliklerini yansıtabilen özelliklerde olmalı. Ürün açıklamalarında bazı teknik bilgilerin yanı sıra, ürünü biraz daha hikayeleştirerek ve özendirerek anlatım yapmak ve her ürün için özgün bir açıklamaya yer vermek çok önemli; hem kullanıcı deneyimi açısından, hem de SEO açısından.

Kargo Süreci

Siparişleri alıcılara iletmek için bir kargo şirketi ile kurumsal düzeyde anlaşma yapın. Böylece daha düşük maliyetlerle kargo gönderebilirsiniz. Ülkemizde birçok kargo şirketi, paketlere özen göstermediği için paketlerinizin hasar görmemesi adına gerekli özeni göstermek ne yazık ki sizin sorumluluğunuz. Şeffaf kargo kutuları kullanmak, pazarlama ve müşteri güvenini kazanma bakımından faydalı olacaktır.

Fiyatlandırma ve Kampanyalar

E-ticaret sitesi demek, kullanıcılar için indirim, kampanya ve fırsat demek aynı zamanda. Biraz faydalı ve yaratıcı kampanyalar ve fiyat politikaları uygulayarak hem satışı kolaylaştırmak, hem de aynı kullanıcılara tekrar tekrar ürün satmak daha mümkün hale gelecektir. Öyle ya, bir kişiye bir ürün satışı yapıp ondan vazgeçmeye ne gerek var?

E-Ticaret Pazarlama Stratejisi Ve Uygulama

E-ticarete başlamak istiyorsanız, aynı zamanda rekabetin yüksek olduğu büyük bir pazara girdiğinizi kabul etmeli ve ayakları yere basan planlar yapmalısınız. E-ticaret operasyonları için tüm dijital pazarlama dinamikleri aktif olarak kullanılmalıdır.

  • Sosyal medya pazarlaması,
  • SEO
  • Sosyal medya reklamları,
  • Google Ads modelleri,
  • Google Analytics, Yandex Metrica

gibi satış, pazarlama ve analiz odaklı kavramlar en önemli silahlarınız olacak. Tümüne birden hakim olamayacağınız için, bu noktada profesyonel bir ekiple, bir ajansla veya şirket bünyesinde maaşlı çalışan bir dijital pazarlama departmanı ile bu süreci yönetebilirsiniz.

Müşteri Hizmetleri

Satın alma işleminden öncesi ve sonrası için ayrı soru ve ihtiyaçlara göre bir müşteri hizmetleri politikası belirlemeniz gerek; buna iade politikası da dahil. Unutmayın, dijital platformlarda memnun edemediğiniz kullanıcıların hikayeleri, yine bu platformlarda hızlı bir şekilde yayılabilir ve tüm emeklerinizin çöp olmasına yol açabilir.

Bu temel başlıklar dışında, yine aşağıdaki podcast kaydımızdan, e-ticarete nasıl ve nereden başlanır konusunu dinleyebilirsiniz. Sorularınız için benimle sosyal medya ve e-posta üzerinden iletişime geçebilirsiniz.

Tüm bu süreç, kafa karıştırıcı ve karmaşık geliyorsa, zamandan ve bütçenizden tasarruf etmek için e-ticaret danışmanı olarak benimle iletişime geçebilirsiniz.

Pazarlama Sohbetleri – E Ticarete Başlamak