E Ticaret Satışlarını Artırmak İçin 7 Faydalı Yöntem

E-Ticaret Sitelerinde Satış Artırmak İçin 7 Faydalı Yöntem

E-ticaret sitelerinde satış artırmak, ROI ve kayıtlı aktif kullanıcı sayısını yükseltmek, hemen her e-ticaret yöneticisinin arzusudur. Tabii bu arzuya kavuşmanın bazı zorlukları yok değil. E-ticaret dünyasına girmenin kolaylaşması, ekosistemdeki rekabetin artmasına ve e-ticaret pazarlama operasyonlarının daha zorlu hale gelmesine neden oldu. Küresel çapta incelersek, dijital pazarlamadan yararlanarak potansiyel tüketicilere ulaşan e-ticaret sektörünün toplam pazar hacmi 2019 yılında 3.543 trilyon dolara ulaştı ve bu rakamın 2021 yılına kadar 4.9 trilyon dolara ulaşacağı tahmin ediliyor. Bu rakamlar 2 yıl için gerçekten çok ciddi rakamlar.

Ne var ki, yukarıda bahsettiğim rekabet ortamı ve e-ticaret alanında her biri kendi sektöründe tekel olmuş markalar varken, e-ticarette başarılı olmak hiç kolay değil. Eğer e-ticaret alanında faaliyete başlamayı düşünen ya da yeni başlamış bir girişimci iseniz, bu içeriğin size çok faydalı olacağına inanıyorum. Dilerseniz başlık başlık 7 yöntemimizi de incelemeye başlayalım.

E-Ticaret Sitelerinde Satış Artırmak İçin Çıkışa Duyarlı Pop Up (Exit Intent) Pencereler Kullanın

Genellikle, bir e-ticaret sitesi ziyaretçilerinin büyük kısmı, herhangi bir işlem yapmadan siteyi terk eder; amacı siteyi, ürünleri ve fiyatları keşfetmektir. Peki bu kullanıcıları, siteyi terk etmeden hemen önce özel bir teklifle, bir ürünle veya bültene kaydolmaya davet ederek pazarlama hunisinin bir parçası haline getirmeye ne dersiniz?

Çıkışa duyarlı (exit intent) pop-up pencereler, tam olarak yukarıda saydıklarımızı yapmamıza yardımcı oluyor. Siteye gelen bir ziyaretçi, kayıt olma ya da satın alma işlemi yapmadan siteden ayrılmaya karar verdiğinde, kullanıcının davranışlarından yola çıkarak harekete geçen exit intent pop-up pencelereler yardımıyla ziyaretçiye indirim, indirim kodu, özel eşantiyon, bülten aboneliği gibi birçok farklı teklif sunulabilir.

Yerli yersiz açılan, kapatılması zor olan alakasız pencerelerle kullanıcıları rahatsız etmek ve siteden kaçırmak yerine tercih edebileceğiniz bu pop-up modeli, dönüşümün sayınızı artırmaya yardımcı olacaktır; ziyaret edilen sayfalara göre özelleştireceğiniz pencerelerle pekala daha yaratıcı ve kompleks senaryolar kurgulamak mümkün.

Çıkışa Duyarlı Pencere İle E-Ticaret Satışlarını Artırmak

Ayrıca, kaliteli içerikler sunarak özellikle blog sayfanızdan çıkış yapacak kullanıcılara, e-postalarını bırakmak için özel pencereler göstermek de içerik pazarlaması ve e-posta pazarlama çalışmalarınız için faydalı olacaktır.

Exit Intent Pop Up Kullanarak Satışları Artırmak

Gleam, OptinMonster, SumoMe, Bounce Exchange gibi araçlardan faydalanarak siz de e-ticaret sitenize uygun exit intent pencereler kullanabilirsiniz.

Referral Senaryoları Kurgulayın

E-ticaret sitelerinde satışları artırmanın bir diğer yolu, güçlü referans senaryoları kurgulamak. Sitenizi, sitenizdeki bir sayfayı ya da başka bir öğenin kullanıcılarınız tarafından paylaşılmasını sağlayacak senaryolarınız, referral yoldan gelecek yeni kullanıcılar demektir. Mevcut kullanıcılardan yeni kullanıcılar elde edilen Referral, aynı zamanda Growth Hacking kapsamında incelenen AARRR büyüme modelinin adımlarından bir tanesidir.

Yeni İçeriklerden
Haberdar Ol

Zaten kullanıcınız olan ve memnun olduğunu var saydığımız kullanıcılar aracılığı ile davet edilmiş yeni potansiyel müşteriler elde etmek kulağa hoş gelmiyor mu? Tabii ki geliyor 😉 Bu kurgularda iki yönlü bir fayda söz konusudur:

  1. Arkadaşları ve güvendiği tanıdıkları tarafından yönlendirilerek gelen ziyaretçilerin müşteriye dönüşmesi ve markaya güvenmesi çok daha kolay oluyor. Social Media Today’ın belirttiğine göre, tüketicilerin %81’i arkadaşlarının sosyal medya paylaşımlarından etkilenerek satın almaya karar verebiliyor.
  2. Arkadaşlarını davet etmeye teşvik etmek için mevcut kullanıcılara indirim kodu sunmanız, yeni alışverişlere de teşvik edecektir.
Referral İle E-ticaret Satışlarını Artırmak

Yukarıdaki görsel, UBER’in kullandığı referral sisteme güzel bir örnektir. Dropbox, Gmail, AirBNB gibi daha birçok büyük markanın referral sistemlerden faydalandığını görebilirsiniz. Ek olarak bu sistem, marka popülaritesinin artmasında ve SEO çalışmalarında da rol oynar.

Yeniden Hedefleme (Re-Targeting) Ve Yeniden Pazarlama (Re-Marketing) Reklamları İle Satışlarınızı Artırın

Tüketicilerin alışverişi tamamlama süreci neredeyse hiçbir zaman doğrudan gerçekleşmez. Yani, bir kullanıcının siteyi ziyaret edip bir ürünü beğenmesi ve hemen satın alma işlemini tamamlaması, nadiren görülen bir durumdur. Marketo.com’un iddiasına göre kullanıcıların %96’sı, bir e-ticaret sitesini ilk ziyaret ettiğinde henüz satın almaya hazır olmuyor. Alışveriş yapmadan kaybedilen kullanıcıların uzun vadede ne kadar maliyetli olduğunu tahmin edebiliyor musunuz?

Haliyle, bu oranda bir kaybı telafi edebilmek için, kullanıcıların siteye geri gelmesine, markamızı ve ürünlerimizi hatırlatmaya ihtiyacımız var. İşte yeniden hedefleme (re-targeting) burada devreye giriyor. E-ticaret satışları için oldukça etkili bir yöntem olan yeniden hedefleme stratejilerini kullanmamız gerekiyor; zaten markamıza ve ürünlerimize ilgi göstermiş kişileri siteye geri getirmek ve satış işlemini tamamlatmaya çalışmak, dijital pazarlama operasyonlarının değişmez bir parçası olmalı.

E-ticaret Sitelerinde Yeniden Hedefleme Reklamları
Görsel: ReTargeter

Tarayıcı çerezlerinden de faydalanarak, sitemizde belli sayfaları ziyaret eden ve belli bir süre zaman geçiren kullanıcıları bir segment olarak Google Analytics’te sınıflandırarak bir yeniden hedefleme kitlesi oluşturup, bu kitleye özel bir reklam kampanyası yayınlıyoruz. Bu süreci sağlıklı bir şekilde yürütmek için Google Analytics, Google Ads, Facebook Pikselleri gibi yeniden hedefleme ve yeniden pazarlama için kullanacağımız araçların doğru şekilde yapılandırılmış olması gerekir.

E- Ticaret Satışlarınızı Artırmak İçin Influencer Pazarlamadan Faydalanın

Influencer dediğimiz sosyal medya kullanıcıları, spesifik alanlarda içerik üreten, kanaat önderi olarak kabul edilen ve belli bir hedef kitleye hitap eden mikro fenomenlerdir. Belli ürün ve markalar hakkında paylaşım yapan, önerilerde bulunan influencerler ile anlaşıp çeşitli çalışmalar yürütmek, o influencerin hazır kitlesini potansiyel müşteriye dönüştürecektir. Ancak iyi kurgulanmış ve ilgi çekici bir senaryonuz, metinleriniz olduğuna emin olun.

Daha önce müşteriniz olmuş ya da araştırarak bulduğunuz influencerler ile temas kurarak, ürün veya ücret karşılığında ürünlerinizin ve markanızın reklamını yapmasını sağlayabilir ve böylece satışlarınızı artırabilirsiniz.

influencer Pazarlama İle E-ticaret Satışlarını Artırmak

Markanız ve ürünleriniz için en uygun influencerleri bulmak için BuzzSumo, Upfluence, Pitchbox gibi araçlardan faydalanabilirsiniz. Böylece doğru influencer ile doğru kitleye ulaşmanız daha kolay olacaktır.

Üyelere Özel Haklar Sunarak Satışlarınızı Artırın

Özel haklar, kullanıcıların bir markayla etkileşime girmesi için ciddi bir motivasyon kaynağı olabiliyor. Çünkü özel üyelik, içerisinde herkese sunulmayan haklar, indirimler ve fırsatlar barındırır. Siz de senaryonuzu buna göre kurgulamalısınız. Düzenli sunduğunuz hizmetlere ek, bu tür avantajlar sunarak satış oranını artırmanız mümkün olacaktır.

Özel Üyelik İle E-ticaret Satışlarını Artırmak

Ürün Sayfanızda Aciliyet Algısı Yaratmayı Deneyin

Aciliyet algısı, insanlara FOMO (Fear of Missing Out), yani bir fırsatı kaçırma korkusunu tetikleyecektir ve “Benim de almam lazım” motivasyonunu yakalayacaktır.

Ürün sayfasında servis edilecek bir kısıtlı indirim, süreli kampanya, süreli ücretsiz kargo kampanyaları ya da düşük stok adetleri, insanların bir süredir almayı düşündüğü ürünleri daha çabuk satın almaya teşvik edebileceği gibi, nadiren de olsa hiç satın almayı düşünmemiş kullanıcıları da sürpriz bir şekilde müşteriye dönüştürebilir ve toplamda e-ticaret satışlarının artmasına yardımcı olur.

FOMO Stratejisi İle Satışlarını Artırmak

Sosyal Medya Paylaşımları İle Satış Artırmak Ve Yeni Kullanıcı Kazanımı

Sizden alışveriş yapmış kullanıcılara, ürünle beraber güzel hazırlanmış, şık bir teşekkür kartı ya da küçük bir eşantiyon göndererek müşterilerinizi şaşırtın, mutlu edin ve sosyal medyada markanızdan bahsetmesini sağlayın. Özellikle kişiselleştirmenin önemli olduğu şu dönemde, kişiselleştirilmiş bir hediye tahmin edebileceğinizden daha etkili olabilir. Dolaylı yoldan e-ticaret sitelerinde satış artırmak için ve yeni kullanıcı kazanmak için keyifli bir yöntemdir.

Sosyal Medya İle Satışları Artırmak

Yukarıda bahsettiğimiz başlıkları elbette artırmak mümkün. Ayrıca, her yöntem, her marka için işe yarayacaktır desek pek doğru bir argüman olmayacaktır. Ancak hepsi, test edip neticelerini görmeye değecek ve günümüzde uygulanan konular. Yukarıda bahsettiğimiz yöntemleri kullanmaya başlayıp netice alırsanız, beni haberdar etmeyi unutmayın 😉

Tüm bu süreç ve senaryo kurguları için yeterli deneyime ya da zamana sahip değilseniz, bir e-ticaret danışmanı olarak size yardımcı olmaktan memnun olurum.

Bu İçerik İçin Faydalandığım Kaynaklar:

Yeni İçeriklerden
Haberdar Ol