Dijital Pazarlama Danışmanı Kimdir Ne İş Yapar?

Dijital Pazarlama Danışmanı Kimdir, Ne İş Yapar?

Bir dijital pazarlama danışmanı kimdir ne iş yapar, sorumlulukları nelerdir, biraz bu konu üzerinde duralım istiyorum. İdeal dijital pazarlama danışmanı, dijital kanallar üzerinden yeni müşteri elde etmek ve mevcut müşterileri ile iletişimini daha sağlıklı sürdürmek isteyen şirketlerin, hedeflerine uygun bir yol haritası çıkartan, nasıl uygulanacağını gösteren ve yerine göre bu süreç içerisinde bilgi ve deneyimi ile aktif olarak rol alır. Hızla gelişen teknoloji, bu teknolojinin birer parçası olan ve milyarlar tarafından kullanılan Google, Facebook, Twitter, Instagram gibi mecraların hızla büyümesi, beraberinde yeni sektörlerin doğmasını da sağlamış oldu. İşte dijital pazarlama danışmanı dediğimiz kişiler de, tüm bu ekosistemin dinamiklerine hakim olan ve bir marka için nasıl kullanılabileceğini bilen kişidir.

Artık kurumsal bir web site yahut bir e-ticaret sitesi hazırlayıp yayına vermek 1 gün bile sürmüyor. Gel gelelim, siteyi yayına almak tek başına hiçbir şey ifade etmiyor. Sadece Türkiye içerisinde bile hizmet veren binlerce, hatta belki on binlerce site mevcut ve hepsi bir şekilde potansiyel müşterilerini yakalamak ve kendisi ile etkileşime sokmak için büyük bir çaba gösteriyor. Haliyle, şirketlerin, bu dünyanın dinamiklerine göre hareket edebilecek oyun kuruculara ihtiyacı oluyor ve dijital pazarlama departmanları kuruyorlar.

Standart bir dijital pazarlama departmanında 1 dijital pazarlama uzmanı, görsel tasarımcı, sosyal medya uzmanı, reklam uzmanı, içerik yazarı ve analitik – raporlama yapan kişiler yer alır. İşin boyutuna göre de bu kadro genişleyebilir.

Dijital Pazarlama Danışmanı Nerede Devreye Giriyor?

Dijital pazarlama danışmanı dediğimiz kişiler, aslında teknik bilgisinin yanı sıra birçok alanda deneyim kazanmış ve birbirinden farklı birçok vaka görmüş kişilerdir. Diğer bir deyişle, danışmanlık vereceği firmadaki dijital pazarlama departmanından daha birikimli, daha donanımlı, değer katabilecek özelliklere sahip olmalıdır.

Dijital pazarlama sürecinde bir aksaklık hissediliyorsa, işleyişte bir sıkıntı varsa ama tam olarak sorunun nerede yer aldığı çözülemiyorsa -ki birçok firmada bu yaşanır; bu kördüğümü çözecek ve temiz bir yol haritası çıkarak bir danışmana ihtiyaç oluşacaktır. İşte, dijital pazarlama danışmanı tam olarak burada devreye giriyor.

Dijital Pazarlama Danışmanı Ne İş Yapar?

Dijital Pazarlama Danışmanının Görevleri Nelerdir?
Görsel: Unsplash by Marvin Meyer

Bir dijital pazarlama danışmanının, danışanı için sağlayabileceği faydaları şu şekilde sıralayabiliriz:

  • Sektörü ve dinamiklerini anlamak, anlatmak,
  • O ana kadar yürütülen çalışmaları öğrenip yorumlamak,
  • Geçmişe dönük verileri incelemek,
  • Yol haritası çıkarmak,
  • Yol haritasıyla beraber deneyim ve bilgisi kapsamında stratejik adımları belirlemek,
  • Departman içerisinde iş bölümünü belirlemek,
  • Olası sorunları öngörmek,
  • B, C, D planları üretmek,
  • Mevcut duruma kadar yaşanan sorunların temelini anlamak ve çözüm üretmek,
  • Pazarlama ve reklam bütçeleri hakkında yönlendirme yapmak,
  • Belli periyotlarla ekibi ve süreci analiz etmek için ekiple mesai yapmak, dirsek teması mesafesinde çözüm ortağı olmak

dijital pazarlama danışmanının temel görevleridir diyebiliriz. Tabii bu liste, duruma göre genişletilebilir veya daraltılabilir.

Dijital Pazarlama Danışmanının Sahip Olması Gereken Özellikler

Aslında bu başlığı, bir dijital pazarlama uzmanıyla çalışırken onun hangi özelliklerine dikkat etmelisiniz minvalinde olarak da değerlendirebiliriz. Danışan tarafın bu ilişkiden fayda sağlayabilmesi için, beraber çalışacağı danışmanın belli yeteneklere sahip olması gerekir. Bir dijital pazarlama danışmanı, aşağıdaki yeterliliklerin ne kadar çoğuna sahipse, o oranda fayda sağlayacaktır:

  • Sosyal medya iletişimini bilmek,
  • İçerik üretimini bilmek,
  • Sosyal medya reklamlarını bilmek,
  • Arama motoru reklamcılığını bilmek,
  • SEO bilmek,
  • E-ticaret dinamiklerini bilmek,
  • Pazarlama otomasyonlarını bilmek ve ihtiyaç olanları tespit etmek,
  • ROI, ROAS, KPI, CPC, PPC gibi kavramlara hakim olmak,
  • Hızlı çözüm üretebilmek,
  • Takım liderliği yapabilmek,
  • Ekibiyle doğru iletişim kurabilmek,
  • Dayanağı olan, tutarlı stratejiler geliştirebilmek,

Bu yazımda, dijital pazarlama danışmanı kimdir ne iş yapar, görevleri neler olmalı ve şirketlere nasıl fayda sunmalı, elimden geldiğinde izah etmeye çalıştım.

Dijital Pazarlama Danışmanlığı Almak İçin BURAYA TIKLAYIN

Yeni İçeriklerden
Haberdar Ol